12 de maig, jornada "De la tutela al suport", al Col·legi de Treball Social de Girona

El proper divendres 12 de maig, la delegació gironina del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya organitza, amb la col·laboració de la Fundació Tutelar de les Comarques Gironines, la jornada "De la tutela al suport", una trobada professional que té com a objectiu incidir en els canvis del paradigma que implica complir amb la Convenció de les Nacions unides sobre els drets de les persones amb discapacitat, amb una mirada pràctica i global vers el suport a la persona. Jornada està dirigida als treballadors socials i professionals que treballin en l’àmbit de l’atenció a les persones i tindrà lloc a l’EspaiCaixa (plaça Poeta Marquina de Girona).     PROGRAMA 8.30- 9.00h Recollida de documentació. 9.00 -9.30h Inauguració Marta Casacuberta, directora dels serveis territorials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya a Girona. Anna Galobardes, delegada de Girona del Col·legi de Treball Social de Catalunya. 9.30 -10.00h Conferència Inaugural: Discapacitat, capacitat jurídica i drets humans: cap a la fi de les incapacitacions? Josep Maria Solé, advocat i director de la Fundació Tutelar de les Comarques Gironines 10.00 -11.00h Taula Rodona: Canvis davant la discapacitat: actuació des de l’àmbit judicial. Ana Ma Salvà, advocada fiscal de la fiscalia de l'Audiència Provincial de Girona. Josep Casadesús, metge forense de l’Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses de Catalunya (Girona). Jutge (pendent de confirmar). 11.00h - 11.30h Pausa 11.30 -13.45h Taula Rodona: L’aplicació pràctica. Amb la incorporació de la treballadora social de la Xarxa de Salut Mental i Addiccions de l'Institut d'Assistència Sanitària, Lola Serna, es durà a terme una segona taula rodona participada pels membres experts de la taula anterior i el director de la Fundació Tutelar, Josep Maria Solé. 13.45-14.00h Espai pel debat 14.00h-14.15h Cloenda Modera la jornada, Margarida Coma, Treballadora Social del CASG i assessora en ètica aplicada en la intervenció social.