Experts de la salut i el sector social que treballen en situacions de maltractament ha debatut avui sobre les llums i les ombres dels protocols

L’Institut d’Assistència Sanitària (IAS) ha acollit aquest matí la IV trobada d’experts en maltractaments, coorganitzada amb el departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. La Jornada, referent per als professionals dels sectors de la salut, el social, l’educació i la seguretat ciutadana com a fòrum de discussió i reflexió per millorar l’abordatge del maltractament des de diferents àrees de treball, ha tractat en aquesta edició les llums i les ombres dels protocols existents a seguir en el moment que es produeix un maltractament. Els professionals han qüestionat si seguir-los al peu de la lletra assegura un bon desenllaç; tot plegat amb l’objectiu d’assolir una millor praxis professional. Els assistents han demanat impulsar la creació d’espais de debat transversals, que com el d’avui, donin cabuda als diferents sectors que es troben amb situacions de maltractament. Les conclusions de la jornada s’elaboraran a partir de les aportacions dels experts convidats durant els propers dies. La jornada, amb seu al Centre Sociosanitari La República, ha estat inaugurada pel director assistencial de la Xarxa de Salut Mental i Addiccions de l’IAS, doctor Claudi Camps. L’advocat Josep Maria Solé, director de la Fundació Tutelar de les Comarques Gironines, ha pronunciat la conferència inaugural. Solé ha posat l’accent en les noves pràctiques que s’hauran d’anar incorporant a la llum dels dictats de la Convenció de la ONU sobre els drets de les persones amb discapacitat, i concretament del seu article 12, que diu que les persones amb discapacitat tenen dret a l’exercici de la seva capacitat jurídica, en igualtat de condicions amb les demés. “La nostra funció —diu Solé— haurà de ser donar-les el suport adient perquè puguin exercir aquest dret i puguin decidir segons la seves voluntats i preferències”. “Els protocols existents no s’ajusten a aquesta realitat que és d’obligatori compliment”, ha afirmat el director de la Fundació. La trobada d’aquest any s’ha estructurat en tallers dedicats a la infància, la gent gran, les persones amb discapacitat i/o malaltia mental i la violència de gènere. Les sessions han estat conduïdes per Neus Moragas, metgessa del Servei d’Atenció a la Infància i Adolescència del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies; Eva Vidal, treballadora social d’El Centre Sociosanitari la República, de l’Institut d’Assistència Sanitària (IAS); Rosa Garcia, coordinadora de la Llar Residència La Maçana de l’IAS, i Antoni Vives, responsable de la Unitat de Psicoteràpia de Gènere de l’IAS. A la cloenda, l’organització ha confirmat la celebració d’una V edició de la trobada.

Participa a la contractació en pràctiques de persones joves beneficiàries del Programa de Garantia Juvenil a Catalunya, segons l'Ordre TSF/115/2018, de 12 de juliol.

Programa finançat per la iniciativa d’Ocupació Juvenil i el Fons Social Europeu amb un cofinançament del 91,89%.

Registre Fundacions 1817. Registre Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya S05710.

Registre de Grups d’Interès de l’Administració de la Generalitat i del Sector Públic. Número d’indicador 315.

Registre municipal d’entitats (Ajuntament de Girona) amb el número EH3234.

Cens d’Entitats de Voluntariat de Catalunya 001907-000.

La Fundació Support-Girona està acreditada amb l'ISO 9001:2015